Skip to content

Normal și anormal într-o lume bolnavă

5 Noiembrie 2009

Nepotul meu de 12 ani a bătutut recordul la ghinioane: în decurs de patru luni, i-au furat bicicleta și telefonul. Și nu locuiește în Vestul sălbatic, ci pe Calea Moșilor, la capătul dinspre bulevardul Carol, adică al dracului de central.

Bicicleta era legată cu lanț și lacăt de scara blocului, bloc cu interfon, binînțeles. Și ce dacă … au intrat cumva și au tăiat lanțul … Haios a fost când soră-mea s-a dus la poliție și i se tot repeta că soțul a depus deja reclamație. Soț care habar n-avea de furt, nici măcar nu era în București în ziua respectivă. Până la urmă polițistul s-a dumirit: fusese furată și o a doua bicicletă pe aceeași scară, în aceeași zi. Și acceptat în final și reclamația sorei mele. Normal că nici urmă de biciclete  – duse au fost!

Cum a fost cu telefonul – a ieșit copilul la joacă în fața blocului. S-a trezit că cineva îl prinde de gât de la spate și îi spune ”Dacă nu-mi dai telefonul, te tai!”. Atacatorul era un țigan în jur de 20 de ani, adică nepotul în cauză chiar n-avea cum să reacționeze. Și să nu-mi ziceți că nu sunt politically correct și nu-l numesc cetățean-român-de-nu-știu-ce-etnie. Când te atacă un țigan, țigan rămâne. Iar poliție, au venit, s-au învartit un pic să-l găsească – rezultatul …. NIMIC!!!!!!  (A, să nu v-aud că ce-i trebuia telefon la vârsta lui … telefonul era în buzunar, soră-mea vrea să-și poată suna copilul!)

Mi-am adus aminte că acum câțiva ani aveam nevoie de cazier judiciar. Pentru că dura câtvea zile și eu n-aveam timp, am abordat un polițist ieșit la fumat să văd dacă nu se poate mai repede. Răspunsul lui m-a lăsat mască: ”Nu vedeți, doamnă, că ne dă la televizor cu camera ascunsă? Că eu v-aș ajuta!” Și eu care  mă pregătisem pentru un ”Da’ cum vă permiteți?”!!!!!

Dacă poliția română ar avea logică, ar patrula și pe stradă, și-ar mișca un pic fizicul din birouri  și cu siguranță ar scădea numărul infracțiunilor ca cele de mai sus. Revin la o chestie pe care am citit-o undeva: o țară e civilizată când e în stare să-și aplice legile. Se pare că noi mai avem mult până departe … Dacă un polițist motivează că nu încalcă o regulă de frica televizorului … atunci cine mai are grijă de noi în caz de ????

La polul opus, mă bucur să văd oameni care în paranoia în care trăim fac lucruri de un normal aproape anacronic. Chestii normale prin bun-simț, prin faptul că nu vin ca spam și nu ți le bagă nimeni pe gât cu surle și trâmbițe, prin faptul că te bucură și nu cer nimic în schimb. Un tip din Cluj cântă de-adevăratelea despre faptul că s-a îndrăgostit …. lumea e salvată încă!!!!

2 comentarii leave one →
  1. 7 Noiembrie 2009 00:59

    stiu ca sunt offtopic aici, dar voiam sa iti spun ca am stat intr-o noapte si am citit tot ce ai scris si pentru ca mi-a placut asa mult felul tau de a povesti te-am pus si in blogroll.
    Si ti-am lasat acest comentariu pentru ca m-am gandit ca e frumos sa spui cuiva ca ii apreciezi munca. Numai bine si de acum inainte!

  2. mekone permalink*
    7 Noiembrie 2009 18:24

    Poți să fii offtopic cât vrei … dacă m-ai citit, e voie!!!!! Mă bucur de vizită …

Lasă un răspuns

