Skip to content

Big Brother de Grecia

12 Noiembrie 2009

Nu că m-ar mira prea tare, în lumea asta ”conectată” în care trăim, dar, totuși …

În Grecia, deținătorul unei cartele de mobil reîncărcabile trebuie să se prezinte cu un act de identitate și respectivul sim, să declare că folosește acel număr de telefon. Adică, se face recesământul cartelelor.

De unde până unde? Păi de la o întâmplare desprinsă dintr-un film cu proști.

Anul trecut, un deținut a evadat dintr-o închisoare greacă cu un elicopter care l-a luat din curtea închisorii. Persoana care a închiriat elicopterul a comunicat cu respectvul deținut pe mobil, folosind cartelă prepay. Adică n-a fost de găsit. Concluzia polițimii sub nasul (sau ştiinţa) căreia s-a întâmplat tărășenia: că să nu se mai repete așa ceva, toți deținătorii de cartele reîncărcabile vor fi identificați cu datele dintr-un act de identitate, ca grec, ca român, ca albanez, nu contează.

Eu tot am crezut că e glumă dar ieri, când mi-am controlat creditul pe mobil, am fost anunțată de robot că trebuie să merg să mă înscriu. Dacă nu, la 1 iulie 2010, numărul meu de telefon va fi blocat. Deocamdată, anunțul a fost făcut doar de Cosmote și Wind. Și, din acest moment, nu mai poate fi activată nici o cartelă nouă până nu e declarată. Pam, pam!

Și uite-așa, foaie verde de sim, vor scădea infracțiunile …

Later edit: am mers cu paşaportul si am înregistrat cartela. Dacă o pierd sau mi se fura telefonul trebuie să anunţ poliţia.

Povestea de mai sus m-a dus cu gândul m-a dus la un mare clasic în viață, Alexandru Andrieș, cu al lui cânticel:

”Dracula blues

La curtea lui Vodă e şedinţă mare,
Stau boieri pe scaun, stau şi în picioare,
Se discută probleme, se analizează
Ce nu merge bine, ce incomodează;
În cap de masă, pe scaun, însuşi Vodă Ţepeş stă,
Boierul Velea face prezenţa şi numără.

Se ridică Vasile, zice: „Ţepeş Doamne,
Stăm bine cu producţia de cereale şi carne,
Am depăşit planul în industria de zgură
Şi-am fost informat că nici nu se mai fură;
În producţia de ţepe sîntem, Doamne, pe primul loc în lume,
I-am depăşit pe-americani, fără ruşine, putem spune!”

„Dar există probleme şi în industria de ţepe!”
Se ridică-n picioare boierul Şulea Trepe.
„Nu mai avem lemn de paltin, producţia stagnează de ieri,
Iar stejarul, Ţepeş Doamne, îl ţinem doar pentru boieri,
De aceea propun să facem ţepele din lemn de prun !
Vor fi beţivi mai puţini, iar lemnul e destul de bun…”

„E o propunere bună”, zice Ţepeş, „Propun
Chiar de mîine să înceapă producţia cu lemn de prun !
Ţeapa să iasă bine, totul să meargă fain,
Să nu se neglijeze problema de design,
Ţeapa să fie suplă, să satisfacă clientul,
Să se potrivească perfect cu clima şi ambientul,
Să se trimită cadre să se specializeze,
Economia de lemn să nu se neglijeze,
Printr-o reproiectare justă să se elimine orice sofism,
Astfel încît ţepele să reziste şi la seism !”

2 comentarii leave one →
  1. 15 Noiembrie 2009 01:50

    Hm, pai se ingroasa gluma. Masuri de siguranta peste masuri de siguranta incat inepe sa nu mai fie „funny”.
    Teroristi, infractori, speculatori…ne fac astia sa fim urmariti la greu. Si tot degeaba, uneori…

Lasă un răspuns

