Skip to content

Cică unii au ceva cu noi …

27 Mai 2010

… asa se vorbeşte în diaspora din Grecia.

Dar, astazi, pe site-ul poliţiei greceşti a apărut un comunicat oficial. Comunicat care spune că, în după-amiaza zilei de 25 mai, departamentul x al Poliţiei din Atena a facut un control la o anumită staţie de metrou, pentru prevenire şi … , mai pe scurt, pentru furturile din buzunare.

Rezultatul – au fost reţinuţi  72 de cetăţeni străini, dintre care 69 de cetăţeni români (56 bărbaţi şi 13 femei). Asta doar într-o zi ….

Şi cică unele naţii au ceva cu noi, românii. Păi, dacă un grec care habar n-are de România citeşte ştirea asta, ce să creadă?

Experienţa mea proprie şi personală – acum doua luni, într-o staţie de metrou din Atena (Monastiraki -foto), am auzit vorbind româneşte lângă mine. Era un un grup de personaje brunete, ca să nu le zic ţigani, care se certau în gura mare de ce n-a umblat nu ştiu-care în buzunarul/geanta nu-ştiu-cui . Cel acuzat se scuza spunând că a fost văzut. Staţia respectivă e similară celor de la Romană sau Unirii din Bucureşti,  ca să nu spun ca e una dintre cele mai turistice şi aglomerate. Şi, pentru cine ştie, uneori metroul grecesc iese şi la suprafaţă, ca în imagine.

Eu eram acolo pentru că trebuia să ajung la biroul Ministerului de Externe Elen, cel mai ”oficial” birou de traduceri din Grecia. (Da, îmi place să folosesc pleonasme ca să accentuez ceva!)

Acum o lună, în aceeaşi staţie de metrou, am auzit acealaşi tip de convorbire, bineînţeles, ca de obicei,  presărată din plin cu referiri la organe sexuale. Când am coborât, un călător ţipa că i s-a furat portofelul!

Sa-i spun respectivului sa înveţe limba română sau ce????? Sa-i spun că grecii au ceva cu noi????

14 comentarii leave one →
  1. Un roman permalink
    27 Mai 2010 17:21

    Numic nou sub soare. Eveniment rutina pentru romani din Atena. Nu ma mira si nici nu ma deranjaza deloc, „profesia asta” a unor romanasi din Grecia. Nu i-a intrebat nimeni, daca au servici, daca au bani sa se intoarca in tara, sau daca au mancat astazi. Eu intr-un fel ii inteleg.
    Dar ce nu facem cu ceilalti romani, care nu fura in metrou portofele, ci paraduiesc persoane cu buna credinta si care se straduiesc de a ajuta poporul roman sa se integeze in societatea elena.
    Acestia nu se preteaza la 50 sau 100 Euro, ci dau lovituri de zeci de mii de Euro, persoanelor cu care colaboreaza, sau sunt asociati in diferite activitati. Acestia sunt mai periculosi, depravati, ameninta si santajaza victimelelor, ca sa nu-i reclame.
    Cunosc asemenea cazuri, cred ca cunosti si tu, dar…

    • Mekone permalink*
      27 Mai 2010 17:57

      Ok, pentru tine o fi rutina, pentru mine nu e normal sa aud despre 69 de hoti romani retinuti intr-o zi in Atena, chiar nu ma asteptam!!!!
      Tu ii intelegi si nu te deranjeaza. Eu nu. Si n-am sa sa ii scuz niciodata. Lucrez de la 20 ani continuu si n-am furat niciodata. Cui nu ii este frica de munca, are ce manca oriunde. Asa ca nu-i mai scuza, nu e normal sa furi de la cineva care munceste, inca se gaseste de lucru cu ziua ….
      Nimeni in lumea normala nu te intreaba ce mananci si nici nu-ti ofera serviciu, ca la comunisti, te intreaba ce stii sa faci cand ceri bani de paine.

      ”….ceilalti romani, care nu fura in metrou portofele, ci paraduiesc persoane cu buna credinta si  care se straduiesc de a ajuta poporul roman sa se integeze in societatea elena…” cine sunt acestia? toata lumea bate apropouri pe forum (http://www.ro-el.gr/forum/), dar nimeni nu-i numeste sau reclama legal …
      Eu chiar nu cunosc asa ceva, nu locuiesc in Atena si am venit in Grecia pentru ca m-am casatorit cu un grec cu care acum si lucrez impreuna, deci n-am apelat la intermediari.
      Ce stii tu? Povesteste ca sa te cred, spune aici !

  2. Un roman permalink
    28 Mai 2010 00:00

    M-am dus acolo unde trimite acest link, dar nu stiu unde sa caut apropourile. Ceva mai concret se poate?

  3. lucian permalink
    30 Mai 2010 15:28

    VICU ALEX. SI OVIDIU MUSCURELU ,31 ANI,vorbesc putin greaca,mai bine engleza si italiana.6994129452.
    Nicoleta si prietena ei ,de 18 si 16 ani.Vor munca cinstita si curata.6957358467.
    Nita Gh. cu Daniela,de 30 respectiv 24 ani ,el e de 8 ani in Grecia.6999211159
    Cornelia Alion din tara cu prietena ei Elena,de 45 si 42 de ani(au mai lucrat in Grecia)0040764116015.
    Luca Petru si Rodica,de 50 si 49 de ani,au acte aici stiu greceste.
    Iuliana de 27 de ani din kipseli.6973707238.
    Cazan Manuela din P.Neamt 6958755893
    Tanase,sofer compresor-2108824953.
    Teodora,in Iraklio-6987099977.
    Mihai si Ana din Maramures,de39 si36 de ani 6972674135.
    Negru Mihaela si Petru cu acte,cu lb greaca.6992802595.
    Viorica din Suceava,moasa sanitara-6943714535.
    Robert si Mariana,33 ani 6994937782.
    Banulescu Gh si Ecaterina,40 ani Stiu gr.,au AFM,6978828816.
    Matusoiu Elena,45 ani de8 ani in Grecia:6982756897
    Petrescu Elena cu sotul.45 ani 6979649975
    Domokos Lucian ,34 ani,sti gr.6930729250
    Lupsa Vasile,42 ani,de 10 ani aici,cu lb.gr.rusa si poloneza(3 Limbi !,nu asa ziceai ?)experienta in constructii dulgher,tractorist..6978881622
    Burdujan Marian,electrician,cinstructii,cu lb.gr.40 ani-6998137623
    ……. daca mai doresti iti pot pune la dispozitie(si nu glumesc)lista de cateva mii de persoane ce cauta de lucru si fiecare are povestea sa.
    Iata acum ca ai ceea ce ai cerut.Crede-ma ,te rog ca doar timpul nu ma lasa sa-ti scriu miile de adrese.
    Isi doresc sa lucreze,au multi experienta si tot ceea ce se cere,dar cand vin pakistanezii si merg la munca pe15-12 euro la zi,noua ce ne mai ramane de facut ? inca o facultate ?

    • Mekone permalink*
      31 Mai 2010 17:14

      De ce mi-ai trimis mie lista? Daca nu stiai, e criza in mare parte din Europa si din lume, deci cei mai saraci si fara nici o baza sufera, e o regula economica de care Romania comunista se preface ca n-a auzit. Adica, intr-o perioada de criza, rezista cine stie sa faca mai multe decat altul.

      Ce nu inteleg e de ce tu si altii care comentati locurile de munca va referiti la facultate? Care e legatura? Eu stapanesc trei meserii si doua limbi straine fara sa le am pe toate cu facultate. Si am de lucru. Si in Romania am lucrat si la stat si la privat, in Grecia doar la privat, asa ca stiu despre ce vorbesc.
      Apropo de pakistanezii cu care te scuzi ….
      Astazi, la dentist, am stat de vorba cu un grec care are cateva sute de pomi si are angajati cu ziua doi albanezi, 35 de euro pe zi. L-am intrebat de ce nu ia pakistanezi, ca sunt mai ieftini. Mi-a zis ca nu lucreaza bine si ca prefera albanezii care muncesc serios, nu ca pakistanezii. Deci … nu mai da vina pe pakistanezi …. lasa-i sa traiasca si ei, sunt pana la urma imigranti care cauta o viata mai buna, la fel ca romanii de lista ta. Daca un roman e mai serios decat un pakistanez va gasi de lucru daca e cerere.
      Si de ce mi-ai trimis mie lista?
      Majoritatea celor de pe lista nu spun ce stiu sa faca. Sau au venit in Grecia la plezneala, ca altii au facut bani si, poate le merge si lor, fara sa stie nici o meserie si limba?
      NIMENI nu te cauta pentru munca cinstita daca tu dai doar un nume si un numar de telefon. Spune-le asta de la mine.
      Cineva are acte si stie greceste. Asa si, ce stie sa faca? Il angajeaza cineva pentru ca are acte si stie greceste?????? Ce inseamna ”stie greceste”? Intelege, vorbeste, traduce, scrie??????
      Un anunt prin care cauti de munca trebuie sa spuna”vorbesc greceste si” … ceva de genul – fac curat, gatesc, dau cu sapa, vopsesc, stiu sa am grija de copii sau batrani, ma pricep la gradina, la animale, la computer etc.”
      Si despre domnul cu trei lb. straine imi pare rau, dar …. habar n-are sa se prezinte. La ce nivel ştie limbile respective? Daca doar le vorbeşte la nivel normal, nu e important, foarte rar cineva are nevoie de asa ceva.
      Daca spunea ca el cunoaşte 3 lb. straine la nivel de traducator, adica stie sa traduca şi se exprime literar si in scris in cele trei limbi straine ar avea mai multe sanse.
      Eu vorbesc, scriu si traduc in doua limbi straine, ceea ce imi aduce lunar niste bani.
      Daca cineva pleaca din Romania pentru o viata mai buna, dar fara sa stie o meserie si cat de cat limba tarii in care pleaca, ar fi mai bine sa se intoarca decat sa incerce sa-i faca pe altii vinovati. Daca are o meserie, stie limba si nu stie sa dea un anunt complet, atunci sa caute un roman care se pricepe si sa-i ceara sfatul. Si daca nici asta nu merge, sa invete alta meserie si cum sa scrie un anunt de cerere de munca.
      Sau e mai usor sa stai sa te plangi si sa comentezi despre cei cu facultate???????

  4. Un roman permalink
    30 Mai 2010 16:18

    Uite ca am gasit un comnentariu despre cum vad romani, comportamentul grecilor!


    Ce inseamna Grecia pentru un emigrant? Grecia nu mai este ceea ce a fost candva, un fel de „american dream” din Balcania. Grecia este o tara cu multe probleme economice, fara rezolvare micro. Grevele sunt ceva normal zilnic, economia este ingenunchiata, asigurarile de sanatate sunt la pamant, preturile cresc mai rapid decat debitul Dunarii. O tara care a cazut prada globalizarii. Un popor care a luat-o-n freza de 6 ori de la al doilea razboi mondial, odata cu razboiul civil, odata cu regele, odata cu hunda, odata cu intrarea in UE, si last but not least cu introducerea monezii unice. Cat o sa mai reziste acest popor nonsalantei si ignorantei politice? Dracu stie. Nici unul dintre voi nu este ipocrit, dar sigur traim in jurul unui popor extrem de ignorant. Un popor care prefera sa arunce gunoiul in fata casei pe un munte de gunoaie, chiar daca este rugat din cauza grevei sa se consume sau sa mentine resturile menajere in incinta privata. Un popor care prefera drumurile cu zeci de gropi din fata casei si marmura pe scarile de la intrare, un popor care prefera ca stalpul de electricitate sa-i cada pe casa dar lustrele din casa sa coste mai mult decat valoarea a 100 de stalpi, un popor care prefera sa-si trimita copilul la 30 de frontistiria decat sa-i limiteze hranirea nevralgica cu barfe si stiri de la televizor. In general, ce comentez eu aici? Un modus vivendi greco-americano-european atat de mult comentat in general de pleaba greceasca dar atat de acceptat de fiecare in parte. In general, cine este un ipocrit? Cel care s-a acomodat intr-o slujba buna si multumeste cui? Lui Dumnezeu? Pentru faptul ca se afla intr-o tara unde munceste pana cade jos? Lucru care nu l-a facut niciodata in tara lui? Pentru a fi recunoscut? Pentru a fi acceptat si incadrat in randul „bastinasilor”? Datorita faptului ca ne simpatizam vecinii si prietenii greci, ne abroga de la dreptul de a comenta ceea ce se intampla in jurul nostru? Dreptul de a comenta si a discuta ceea ce vedem este un drept fundamental, au murit milioane de oameni pentru a exista acest drept, neconditionat de nici o lege din lumea libera. Suprimarea acestui drept este fascism, comunism si orice alta forma totalitarista.
    Nu avem dreptul sa comentam situatia si starea intr-o tara prin care legea ne spune ca avem drepturi egale cu bastinasii? Intrarea Romaniei, a cetateanului de rand in Uniunea Europeana ne-a adus o serie de drepturi in plus si nu ne-a suprimat de-o serie de drepturi.
    Cand in aceasta tara, Grecia, fiecare roman care era luat in salopeta si batut pentru simplul fapt ca era roman si era considerat un hot, roman cu mainile pline de bataturi si plin de praf de la muncile din constructii, mai putem spune ca aici exista dreptul omului de a fi, de a exista? Cand totul este atat de subiectiv?
    Care dintre voi stie cum era sa te afli intr-un autobuz, metro fara acte, cand era oprit ilektriko-ul intre statii si erai luat la control, si erai batut atat tu fie ca erai roman sau strain in fata grecilor, nici un grec nu scotea un sunet! Filoxenia???
    Care dintre voi a stat 48 de ore ca sa-si depuna actele si dupa 48 de ore erai alungat?

    Care dintre voi are curajul sa ma faca ipocrit? Care dintre voi are curajul sa ma faca mincinos? Care dintre voi are curajul sa-mi spuna ca ceea ce am spus mai sus este o minciuna? Care dintre voi poa sa-mi spuna cu adevarat ca a devenit grec? ”

    Se pare ca persoana care semneaza articolul, cunoaste bine situatia din grecia.

    • Mekone permalink*
      31 Mai 2010 17:20

      Nu ne spui si cine semneaza articolul sau de unde l-ai luat? Ca am in minte un comentariu si voiam sa ma asigur ca autorul traieste inca in Grecia – dupa ce imi raspunzi, public si comentariul meu.

  5. Un roman permalink
    1 Iunie 2010 16:44

    Scuza-ma dar nu te-am înțeles!
    Îmi ceri sa-ți spun cine semnează si de unde l-am luat. Daca mai trăiește in Grecia e.t.c.-ra.
    Ce importanta au datele acestui roman emigrant. Important este ce scrie si ce părere are dansu despre grecia voastră care o lăudați atât de mult.
    L-am luat de pe google:

    Daca vei cauta mai bine, asa cum am cautat si eu, pe aceasta pagina a lui Google vei găsi si alte relatări de același gen si chiar mai grave, la adresa greciei.

    Si nu e numai el, dar mai sunt si alți care cred acelasi lucru.
    Mi se pare ca-i cunoști foarte bine:

    „… mi se intampla sa fac si planuri „cincinale”, dar acum, decand sunt in Grecia, am lasat-o mai moale. e cred pt prima oara in viata mea cand simt ca imi traiesc viata hic et nunc, aici si acum.
    eu cred si sper in ceva mai putina poluare, instalatii solare pe toate casele si masini si ce mai merge cu motor pe combustibil fara noze si gaze sufocante pt tot ce are viata. din pacate tot mai multe supermarket-uri…societate de consum pana ne-om consuma de tot (mama ce urasc supermarket-urile si magazinele astea imense, in care te pierzi si uiti de ce te-ai dus si cheltui mai mult decat ti-ai propus si nu stii ce ai cumparat!!!). peste 10 ani sper sa se mai civilizeze si sa se cultive si ei nitel. macar asa, din bun simt ca sunt in UE sau obligati de „astia”. mie imi cam lipsesc romanii la capitolul asta. peste ce am dat eu pana acum ca greci nu au absolut nici un fel de cultura (whatsoever!), nu stiu ce se face cu o carte, ce rost are si de ce o ai in casa. trist, dar adevarat si chiar scarry.”

    Si asta tot de pe Google:

    http://www.ro-el.gr/forum/viewtopic.php?f=35&t=100467&hilit=viitorul+nostru

    Acum poți sa publici și comentariul tău.
    Abia aștept.

    • Mekone permalink*
      3 Iunie 2010 17:18

      Mersi de raspuns, n-o lua in nume de rau. Chiar eram curioasa unde a aparut textul trimis de tine, nu e frumos sa public ceva de pe alt site si sa nu spun de unde este. Era vorba de curiozitate in general, nu ma intereseaza numele sau adresa celui care l-a scris. Raspund curand!!!

  6. 3 Iunie 2010 13:19

    Cam cu intarziere, dar zic sa ma bag si eu in vorba voastra 🙂 cu siguranta o sa va suparati, dar de la mine de aci din Romanica situatia se vede cam asa: daca sunteti asa nemultumiti de ce vi se intampla in Grecia, de ce nu plecati de acolo? Pana la urma tara aia nu are nicio datorie fata de voi, emigrantii, ci cel mult fata de cetatenii ei. Dar nici pe aia. Dupa cum nici Romania nu e datoare fata de cetatenii ei, decat cu o cetatenie. Dincolo de asta incep obligatiile fiecaruia. De a contribui material si spiritual la ridicarea acelui loc pe care il considera tara lui. Daca vede ca nu poate, desi a incercat, e liber – slava Domnului – sa plece unde crede ca ii e mai bine. Dar daca si acolo se plange, ar putea fi banuit ca e el defect in vreun fel. Nu? Tot am mai auzit romani plangandu-se si de alte locuri pe unde au emigrat, denigrandu-le si criticand diverse aspecte. Eu as zice sa nu uitati de unde ati plecat, de ce ati plecat, si mai ales sa va priviti paiul din ochi.

    • Mekone permalink*
      3 Iunie 2010 17:20

      Bine ai revenit, Dollo, uneori e nevoie de o minte mai clara si mai de departe cand e vorba de chestii locale …

  7. 23 Ianuarie 2011 22:21

    treci acum prin Victoria?nu mai sunt romani care furau .Acum sunt pakistanezi si bangladesh care se ocupa cu acte false,cu droguri si trafic de persoane.Posibil si terorism.Seara sunt cateva sute de indivizi si zilnic se perinda mii(fara exagerare!).
    Grecii au ceea ce au vrut.Actiunea de arestare a romanilor a fost pusa la cale de politia greaca in acord cu infractorii albanezi carora le „calcasera” romanii teritoriile!.
    Lumea in care voi va invartiti e aristocrata.Voi nu sunteti decat niste EBA ale soartei!

    • Mekone permalink*
      26 Ianuarie 2011 11:16

      Prin Victoria nu trec (am mai spus că nu locuiesc în Atena, ci la 150 de km) şi dacă tu spui că asta se întâmplă, aşa o fi. Eu am scris articolul de mai sus auzind români infractori vorbind româneşte în Monsatiraki. Şi încă n-am înţeles câţi cei arestaţi în august sunt sau nu vinovaţi, aşa cum scria undeva. Un infractor e infractor – ar trebui să-i apăr pe hoţii români şi să dau vina pe alte naţii? Măi să fie!!!! Tu pe cine aperi de fapt?
      Mă faci să râd cu aristocraţia – am crescut la ţară şi acum trăiesc tot la ţară, adică n-am grijă doar de casă, ci am şi animale, grădină, pomi …. Dacă am o viaţă mai bună pentru că, pe lângă munca fizică, ştiu să-mi folosesc creierul şi trăiesc şi din ce fac pe computer ar trebui să-mi fie ruşine????
      Cred că asta e o modă românească păguboasă – dacă cineva munceşte, şi chiar dacă are probleme, nu stă să dea vina pe alţii, ci îşi foloseşte energia să caute o ieşire, trebuie arătat cu degetul şi făcut aristocrat.

Lasă un răspuns

